Saturday, September 29, 2012

29 სექტემბრის ქრონიკა

ხალხო გავრცელდა ინფორმაცია რომ 29 სექტემბერს გამოჩნდება დაკარგული სულიკო, მაგრამ ყველა #ლეზე დაიკიდებს, ამის გამგონე აკაკი თავს წამოყოფს საფლავიდან მიიხედ-მოიხედება და ისევ უკან ჩაყოფს, თქვენი საშველი არააო.

დალშე: იპოვიან თამარ მეფის საფლავს. ამის საფუძველზე აღსდგება დიდი შოთა და სენსაციურ განცხადება გააკეთებს. რა სენსაციაზეა ლაპარაკი ჯერ-ჯერობით უცნობია. ჩემი ვარაუდით ალბათ აღმოჩნდება რომ ტარიელის ნესტანისადმი სიყვარული იყო მხოლოდ და მხოლოდ შირმა და ყურადღების გადატანის მცდელობა, სინამდვილეში ტარიელსა და ავთანდილს ფარული სიყვარული და შლეგური ვნება აკავშირებდათ ერთმანეთთან. ამ განცხადებას მოყვება მმკ-ს სასტიკი რეაქცია და მოინდომებენ შოთას ანათემაზე გადაცემას და ანათემაზე გადაცემამდე მის ვირზე უკუღმა შესმას და მტკვრის ორივე სანაპიროზე ჩამოტარებას, რასაც მოყვება პროტესტის ტალღა ლგბტ საქართველოსგან. ეს ყველაფერი გამოიწვევს დიდ ქაოსს ქვეყანაში.

ქაოსის ექო იმხელა იქნება რომ მისი ტალღა საფლავებიდან წამოაგდებს 150 არაგველს. დარჩენილ ასორმოცდაათს აკაკის რეაქცია ექნება და მხოლოდ გვერდს იცვლიან.

გაიზრდებიან ალგეთს ლეკვები მგლისანი და დაერევიან ერთმანეთს.

გაცოცხლდება ილია, მაგრამ იმსაათშივე მოკლავენ, შენღა გვაკლდიო.

გაცოცხლდება ცხრათავიანი ბაყბაყდევი და დაისაკუთრებს წყალკანალს.

ჯაბა იოსელიანიც გაცოცხლდება მაგრამ თავს მოიკატუნებს რომ ვითომ კვდარია, ემანდ პანთეონიდან არ ამაძუებინონ კუდიო.

აღმოჩნდება რომ დიდი მუხრანი არასოდეს მომკვდარა, პროსტა თავის დროს ელოდა.

აღსდგება გრიგოლ ხანძთელი და დაიწყებს ეკლესიების მშენებლობას თვითნებურად, რაზეც მავანნი ამა ქვეყნისანი ეტყვიან "ოეე გრიგოლ, ბიზნესს გვახევ ბიჭოო?" რაზეც გრიგოლი სამართლიანად გაწყრება, რა ბიზნესი თავი ხო არაფერს მიგირტყიათ, დაწყებული საქმე უნდა მივიყვანო ბოლომდეო. მავანნი ამა ქვეყნისანი კიდე უფრო გააფთრდებიან, "წავიდა შენი დრო ძმაოო, წადი აშოტას მიხედე გაავსო სახლი ბოზებითა და ჩათლახებითო". გრიგოლს ისე გულზე მოხვდება ეს კომპრომატი რომ დაწყებულ საქმეზე ხელს აიღებს, ჩაიბურდღუნებს მოგტ#ვნიათ პატრონიო და უკან დაბრუნდება.

ხოო კიდე... შუშანიკი გაცოცხლდება და ვარსქენის სიყვარულის პონტში მაზდეანობას მიიღებს და პატიებას სთხოვს მეუღლეს, რომ ეურჩებოდა და სარეცელს არცხვენდა. მაგრამ ვარსქენი ეტყვის, სორი მაგრამ ერთ მდინარეში მეორედ აღარ შევდივარ გოგოო და გაიკეთე ეგ ბოდიში უკანო. შუშანიკი გაცოფდება, შე გიჟვრაცუა რა მაქვს შენთან სახვეწი მე, შუშანიკ ვარდანის ასულს მამიკონიანსო და ვაბშე ვინც ჩემი ცრლემების ღირსია ის არასოდეს ამატირებს და პაშოლ ნა #უიო. ამაზე ვარსქენში გაიღვიძებს მხეცი, იმ მხეცში კიდე გაიღვიძებს ეროვნული თავმოყვარეობა და ღირსება და გასცემს ბრძანებას რომ დილეგში ჩააგდონ შუშანიკი. მოკლედ ყველაფერი თავის ადგილზე დაბრუნდება. იაკობ ცურტაველი კი ვარსქენს ეტყვის ცოლ-ქმრის ჩხუბი რეგვენს მართალი რო ეგონა, ხო გაგიგია ეგაო, ჰოდა თქვენ მე მართლა რეგვენი ხო არ გგონივართო, ჩემი ფეხი აქ არ იქნება, თავში ქვა გიხლიათო.

გაცოცხლდება კგბ-ს ყოფილი შეფი ინაური და ამოიხრებს, რა ცუდ დროს დავიბადე წყეულიმც ვიყოო, სად იყო ჩემ დროს ესეთი ტექნოლოგიები, რამდენს ვწვალობდიო.

გაცოცხლდება ბერია და მიშას ეტყვის ბიჭო შენ დედა გყაამსო? მთელი ინტელიგენცია მე ჩავრეცხე და შენ ვიღას რეცხვავ შე ლაწირაკოო. მიშა გაჩუმდება და მხოლოდ მხრებს აიჩეჩავს.

გაცოცხლდება სტალინი და პუტინს ეტყვის ტრაკზე მაკოცეო. პუტინი არ აკოცებს, მაგრამ დაიბოღმება.

გაცოცხლდება ლენინი და ბავშვებს მიმართავს, აღსარება უნდა გითხრათ იქნება მიწა მაღირსონო - არ მიყვარდით ბავშვებო პროსტა გეღადავებოდითო და თავს ჩაქინდრავს საწყლად.

გაცოცხლდება ხრუშჩოვი კაის შეჭამს, კაის დალევს, კაის ი##ნაურებს და დაბრუნდება უკან.

გაცოცხლდება ჩერნენკო, ოღონდ კაციშვილი ვერ გაიგებს მაგ ამბავს.

გაცოცხლდება რეიგანი და მწარედ შეიგინება, ვინც მე წითელი ღილაკიდან თითი ამაღებინა, იმის დალაგებულში გაიარა ატომურმა ბომბმაო.

გაცოცხლდება მურტალო, მაგრამ წარსულში აცდენილი შვიდივე ტყვია მოხვდება და სიკვდილის პირას მყოფი ამასღა ამოილუღლუღებს, კუკარაჩა ჩემი #ლე ჩეიდევი ჩემი #ლეო.

გაცოცხლდება მურადა და ზურიკელას ეტყვის, ბიჭო ნუ შემე###იო, თუ რამის ტრაკი გქონდა შენ თვითონ გეთქვა მერისთვის რო გიყვარდა, თორემ მე მაგას შენი ხათრისგულობიზა ველაქუცებოდი, მიყვარდა არა ბუსკვერციო.

გაცოცხლდება მეფე ერეკლე და გაბრაზდება, თქვენთვის ტრაქტატიც ზედმეტია, რო მოგი###ნთ ნატოში ინტეგრაციის სურვილი და მისწრაფებაო.

გაცოცხლდება ლაშა-გიორგი და მიშა ეგრევე პერსონა ნონ გრატად გამოცხადებს კონკურენტები არა მჭირდებაო. აი ემ ზი ერთადერთ ჰოთ კაუკასიან მაჩო თელ კავკასიაშიო.

გაცოცხლდება ლაშას მამა მაგრამ სოციალური ქსელში მობინადრე ნძრეველების და შუტნიკების გარდა ვერავის გაახარებს.

გაცოცხლდებიან ცნობილი კანონიერი ქურდები ჩაი და ყავა, მაგრამ სპრავედლივი ხელი მოხვდებათ და გააჩერებენ.

საფლავები გაიხსნება და წამოდგება ყველა დანარჩენი მიცვალებული, რაზედაც იეღოვას მთავარი მოწმე დანარჩენ მოწმეებს მიმართავს: შოუს გახსნილად ვაცხადებ და შოუ მასთ გოუ ონ და სთეი თუნდო!!!

მოკლედ ფრენდებო დაყარეთ მაუსები გადაეხვიეთ ერთმანეთს შერიგების ნიშნად და დაველოდოთ 29 სექტემბერს და ერთად გავბრწყინდეთ.

Friday, September 7, 2012

ქართული მითოლოგიის გმირები და არტეფაქტები (განმარტებანი)

ჩემო მეგობრებო მინდა გაგახაროთ რომ მასალის კვლევისას ერთ მოულოდნელ და სასიამოვნო ფაქტს წავაწყდი. აღმოვაჩინე რომ ქართულ მითოლოგიაში ყველაზე საპატიო ადგილი თავისუფალი სიყვარულის ქურუმებს და თავისუფალ სიყვარულს უკავია, იმ თავისუფალ სიყვარულს მშობლიურ ენაზე რომ ერთი ლაღი და მარტივი სიტყვით გამოითქმის - ტ#ნაური. მოკლედ, შესავალი სიტყვით ბევრს არ მოგაწყენთ მივყვეთ თანმიმდევრულად:
1. ბოზი - თავისუფალი სიყვარულის ქურუმი ქალი.
2. ბოზანდარა - (ქვე კატეგორია), დამწყები ბოზი, არამდგრადი და მერყევი ხასიათით.
3. ბოზი მამიდა - ქართველი მამაკაცის შეურაცხყოფის სიმბოლო. ალბათ გაგიჩნდებათ კითხვა რატომ არა ბოზი დედა, ან ბოზი დეიდა ან ბოზი ბიცოლა? აქ ძალიან დიდი ფსიქოლოგიური მომენტია. დედა წმიდათაწმიდაა, "დეიდას დედის სუნი ასდისო" და დედის სიწმინდე იფარავს, ბიცოლა ვის რაში აინტერესებს და რჩება მამიდა. თქვენ ალბათ იცით რომ "კარგ კაცს ცოლი არ გაუბოზდება" და მინდა გითხრათ რომ არა მარტო ცოლი, არამედ დაც. აქედან გამომდინარე მოსაუბრე პირის მიმართ ნათქვამი "ყველამ თავის ბოზ მამიდას მიხედოს" მიანიშნებს იმას, რომ ოჯახის უფროსი მამაკაცი თავის სიმაღლეზე ვერა დგას ოჯახში.
4. #ლის გიჟი - ბოზობის მსურველი, რომელიც საქმეს პროფესიულზე მეტად ემოციურად უდგება.
5. გიჟმუ#ელა - იგივე #ლის გიჟი ოღონდ უფრო ლაღი და მსუბუქი ხასიათით.
6. ათას #ყლეზე გადამხტარი - სხვა სოციალურ წრეში გადასული პროფესიაშეცვლილი მაღალი კვალიფიკაციის ბოზი, რომელიც ცდილობს წარსულის დავიწყებას, მაგრამ სხვები არ აძლევენ ამის საშუალებას.
7. ნიკალაევსკი ბოზი - პოსტკლიმაქსური ასაკის ბოზი, რომელიც ყველას ახსოვს.
8. ბოზი კურდღელი - ცანცარა, არადასტოინი, არასანდო ბოზი.
9. ტრასის ბოზი - თავისუფალი სიყვარულის ქურუმი ქალი (დაბალი კატეგორიის)
10. სოფლის ბოზი - სექსის ინსტრუქტორი პროვინციაში, პროვინციელ ყმაწვილთა დავაჟკაცების ოსტატი; განაწყენებულ/დაუკმაყოფილებელ ქმართა შემწე და ნუგეში.
11. ორღობის ტურფა - სითბოსა და სიყვარულის მაძიებელი ადვილადხელმისაწვდომი ლამაზმანი, ბოზანდარობის კანდიდატი.
12. არღნის ჩიტი - ქვემსუბუქი ყოფაქცევის ჭკუათხელი ყმაწვილი ქალი.
13. ავლაბრის ტურფა - ახალგაზრდა ქალი სასაცილო/ვულგარული აუტფიტით, მიდრეკილი თავისუფალი სიყვარულისკენ.
14. ნატაშა - ეგზოტიკური სექსის ქალღმერთი კავკასიურ მითოლოგიაში.
15. კატების ნათრევი - დისკვალიფიცირებული ბოზი.
16. ის თამრო - იძულებით გაბოზებულ ქალთა მფარველი ღვთაება.
17. #ლექალა - ძალზედ ცუდი გოგო. (თუმცა ცალსახად ვერ მივაკუთვნებთ ამ კასტას)
18. სტიუარდესა ჟანა - მოგზაურთა ღვთაება, ექსტრემალური სიყვარულის ქალღმერთი.
19. კურო - გათხოვილ ქალთა ფარული სასიყვარულო კავშირების მფარველი ღვთაება.
20. ჟეშტის ბოზი - ძალზედ ხარბი, მერკანტილური აზროვნების ქალი.
21. ბაბროვკა - მითიური აფროდიზიაკი.

ნიშანდობლივია ისიც რომ ქართულ მითოლოგიაში მრავლად წააწყდებით ფალოსის კულტის სხვადასხვა სახეობებს, რაც კიდევ ერთხელ მიანიშნებს იმაზე რომ მითიურ საქართველოში თავისუფალი სიყვარული ყვაოდა:
ფალოსის კულტის ინკარნაციები:
საოხრე
სალამური
შიბლა-კოკორა
შვიშტი-კოლა
შაშა-კოლა
შიბლა-ყოყო
შამბალა
ბალაყანა
დიშლა
პასპორტი
შიშტა-ხოხილა
მუნჯი ნიკოსი

აქვე უნდა აღვნიშნო რომ კვლევისას წავაწყდი ერთ ძალზედ საყურადღებო ფაქტს, კერძოდ იმას რომ ქართველ კაცთათვის ღირსების მთავარი ორგანო არა მისი სასქესო ორგანოა, არამედ ტრაკი, რაც იმაზე მეტყველებს რომ როგორც არატრადიციულ სიყვარულს, ისე ჰომოფობიურ გამოვლინებებსაც ჰქონდა ადგილი:
1. ტრაკიანი კაცი - ითქმის ბევრისშემძლე უნარიან მამაკაცზე. და თავიანი რატომ არა, გაგიჩნდებათ კითხვა ხომ? იმიტომ რომ თავი გამოხატავს გონებას, ტრაკი კი ფიზიკურ ძალას, მოხერხებულობას და ღირსებას. აქედან გამომდინარე როცა ვამბობთ რომ ტრაკის გასაღები დაკარგა, იგულისმება ფიზიკური ძალის გამოცლა და მოხერხებულობის და ღირსების დაკარგვა. ზოგადად კი ტრაკის გასაღების დაკარგვა ნიშნავს ძლიერ სიმთვრალეს. ფრაზაც "აბა ხერხემალს თითი ჩააყოლე" მინიშნებაა, ღირსება ადგილზე გაქვს თუ არა.
2. საკუთარი ტრაკის ქეიფზედ მოსიარულე - ჯიუტი უდარდელი და იმპულსური ადამიანი, რომელიც გონებას ნაკლებად ატანს ძალას.
3. უტრაკო მეტრაკე იგივე უტრაკო გამტრაკებელი იგივე უტრაკო ატჩაინი - ტრაკიანობაზე პრეტენზიის მქონე კაცი, რომელსაც სურვილი კი აქვს, მაგრამ ხელშეწყობა, შნო და შესაბამისი პიარი არა.
4. გოთვერანი - იგივე პრო#ი - ანუ ძალზედ ცუდი ადამიანი. (ჰომოფობიური მიდგომა)
5. #ლებოროტა - მამაკაცი რომელიც საკუთარი სასქესო ორგანოთი ბოროტად სარგებლობს.
6. ბაირამ დუდუკი - ტრაკი ექსტრემალურ ვითარებაში.
7. "შიგ ხომ არ გაქვს?" - უკიდურესად ჰომოფობიური რიტორიკული კითხვა, რადგან ძირითადად მამაკაცები მიმრთავენ ერთმანეთს ამ კითხვით. თუმცა გვხდება მდედრობით სქესშიც, როგორც #ლექალიზმის დამახასიათებელი ნიშანი.
8. შე ჩემა - და აი მივადექით ერთ-ერთ ყველაზე რთულ სიტყვათა შეთანხმებას და ზოგადად ცნებას. ეს არის "შე ჩემისას" შემოკლებული ვერსია და კიდევ უფრო შემოკლებული ვერსია რამდენიმე მიმართვის: შე ჩემის მო##ნულოსი, შე ჩემისმო##ნულისშვილოსი, შე ჩემანატ##ავიშვილოსი და შე ჩემანალასი. ყველა შემთხვევაში ეს მიმართვა თავისთავად გულისხმობს იმას რომ მოსაუბრეები ანუ მთქმელი და მიმართვის ადრესატი ძალზედ ახლოურთიერთობაში არიან ერთმანეთთან ან ადრესატის მშობელთან. თუ შე ჩემისმო##ნულიშვილო გულისხმობს ერთჯერად კავშირს, შეჩემანა###ვიშვილო მრავალჯერად ხალგრძლივ კავშირზე მიუთითებს, რომელიც არცთუსახარბიელოდ დამთავრდა. რაც შეეხება "შე ჩემანალას" ეს უფრო მეგობრული და ღია ურთოერთობის მაჩვენებელია. არის შეჩემას კიდევ ერთი ვრცელი ვერსია შე ჩემის თვრამეტიანო, რომლის წარმოშობის ისტორიას ვერსად მივაგენი. ეს ალბათ ნიშნავს სასქესო ორგანოს ზომას ან სექსუალური აქტების რაოდენობას. ნებისმიერ შემთხვევაში მიმართვა "შეჩემა", როცა ერთი მამაკაცი მიმართავს მეორეს, გულისსიღრმეში ლატენტურ ჰომოსექსუალიზმზე მიანიშნებს.
9. "ჩემი #ლე ჩეიდევი ჩემი #ლე" - ცინხლადშობილი მხიარული შეძახილი, ასევე ფარულ ჰომოსექსუალიზმზე მიმნიშნებელი.

ეს რაც შეეხებოდა თავისუფალი სიყვარულის ქურუმებსა და სიმბოლოებს. გადავიდეთ შემდეგ კასტაზე, რომელსაც პირობითად დავარქვი "ცხოვრებისეული":
1. დაიკო - უმანკოებისა და უბიწობის ღვთაება ქართულ მითოლოგიაში.
2. კაი ბიჭის და - უსქესო ქალღმერთი.
3. #ლეთა ჯოგი - უპრინციპო და დაბალი ინტელექტის ადამიანთა ჯგუფი
4. #ლეთა ბელადი - ჯგუფის მოწინავე წევრი
5. ქიცი და ქიცმაცური - ყველაფერი არაფრიდან ყველაფრამდე.
6. კაცური კაცი - ქიცისა და ქიცმაცურის მცოდნე ადამიანი.
7. ძველი ბიჭი - ვიწრო პროფილის ქიცისა და ქიცმაცურის მცოდნე ადამიანი.
8. ჯიგარი - ფრიად გულისხმიერი და პონტის გამსწორებელი ადამიანი.
9. #ლეფანდურა - გამო#ლეებულისა და ტაშფანდურა კაცის ერთგვარი სინთეზი. და აქვე გამო#ლევებული (აღმატებულ ხარისხში გამო#ლეებული) - არაადეკვატური საქციელის მქონე მოდებილო მამაკაცი, იგივე სირბანჯო.
10. ტაშკუილა იგივე ქარიტყანია - ფუყე, მჩატე აზროვნების ხალისიანი და უსარგებლო ენთუზიაზმით სავსე ადამიანი.
11. ტრულაილა - უყაირათობის მფარველი ღვთაება.
12. კურკლიწონია - ყაირათიანობის მფარველი ღვთაება, ტრულაილას ანტაგონისტური ძალა.
13. სულიკო - მითიური სატრფო, რომლის დაკრძალვის ადგილი უცნობია.
14. ალხანა და ჩალხანა - ტოლ-სწორობის მფარველი კერპები.
15. სიკო და ნიკო, კეკელა და მარო - შტეფსელი და ტარაპუნკას ქართული ვარიაციები, განუყრელი მეგობრობის სიმბოლოები.
16. დავითა - უიღბლობის ღვთაება
17. არისტოფანი - იუმორის დეფიციტის მქონეთა მფარველი ღვთაება.
18. ქორვაჭარი - არაკეთილსინდისიერი მოვაჭრე.
19. საქმოსანი - სხვისი რესურსების გამოყენების და მიტაცების ხარჯზე გამდიდრებული ადამიანი.
20. მომპარავი - ფართო პროფილის კაი ბიჭი.
21. შობელძაღლი/მამაძაღლი - უკეთური ადამიანი. თუმცა საუბარში მიმართვისას გამოიყენება დადებით კონტექსტში, როგორც სიყვარულით დატუქსვის მცდელობა. 22. ძუნწი კარაპეტა - ხელმომჭირნეთა კერპი
23. მოსე მწერალი - ფსევდოგანსწავლული გრაფომანიით შეპყრობილი ადამიანი.
24. გიჟპოეტა - მხიარული მელექსე
25. სონა მკითხავი - ყოვლისმცოდნე მდაბიო ქალბატონი
26. ყარამან ყანთელი - მითიური ძალის პატრონი, ყოვლისშემძლე ადამიანი.
27. დიმიტრი გელოვანი - ყოველგვარი ღირსებით შემკული ადამიანი, სასურველი სასიძოს სიმბოლო.
28. არსენა - გრაფ სენ ჟერმენის ერთ-ერთი ინკარნაცია.
29. შაშუ-ბეშა - ბინოკულარული მხედველობის მქონე ადამიანი.
30. ბაცი-კუკუ - მხედველობადაქვეითებული ადამიანი.
31. ვირის აბანო - სარეაბილიტაციო-გამოსასწორებელი ცენტრი.
32. გორსალა - ყოვლად უგვანი ხეპრე ადამიანი
33. წერას ატანილი - ბედისწერასთან შეთამამებული, უკიდურესად რისკიანი ადამიანი.
34. კანცელარიის ვირთხა - მუყაითი ადამიანი ინტრიგანული მიდრეკილებებით.
35. ტრაწიანი ხარი - მოუსვენარი, დაუდგრომელი ადამიანი.
36. ღლონტი - მითიური ღორების პატრონი, ღორების, რომლებისთვისაც გადაულახავი წინაღობა არ არსებობდა.
37. გუდიანი კაცი/კუდიანი ქალი - საბავშვო პატრული.
38. მკვდარი სული - უკიდურესად ზარმაცი, უენერგიო უემოციო დუნე ადამიანი.
39. #ვერებში მახათის ყრა - ფრიად უსარგებლო საქმიანობა მოცალეობის ჟამს.
40. თხის კოდვა -ყასიდი საქმიანობა, ერთი საქმის მეორეთი გადაფარვის მცდელობა. 41. ადამ კუკუ და დენიკინი - მითიური პერსონაჟები, რომელიც არავის ახსოვს როდის იყვნენ და რატო.
42. ფოსტის ცხენი - ექსპლუატირებული ადამიანი, შეუსვენებლად მომუშავე.
43. შავლეგო - ადგილობრივი მკვიდრი, მკვეთრად განსაზღვრული ეროვნული ნიშან-თვისებებით, კონსერვატორი და ტრადიციონალისტი.
44. ოქროს სარაია - ედემის ბაღის მატერიალური ვერსია
45. ბაბუაჩემის დუქანი - იაფი და იორღა გასართობი ადგილი.
46. უნიფხვო - უკიდურესად გაღლეტილი არაფრისმქონე უუნარო ადამიანი.
47. ყველის ვაჭარი - ვაჭართა შორის ყველაზე მხიარული და გულღია. მარკეტინგისა და მომსახურების ეტიკეტის კარგი მცოდნე.
48. ღორის ტილი - გაზულუქებულ-გაყოყოჩებული გლახაკი.
49. მამალი ბუზი - ამპარტავანი ადამიანების ინსექტ ნონ გრატა.
50. ###ნერის ბუზი - მზაკვრულ ჩანაფიქრებში გატრუნული ადამიანი.
51. მოხელე-ნაჩალნიკი/მოხელე-ჩიქვანი - გარკვეული პოზიციისა და სტატუსის მქონე ადამიანი.
52. მოუ##ვნელი პატარძლის ღიმილი - განწყობა რომელიც ერთდროულად გამოხატავს "ხო ამცდა"-ს ფარულ სიხარულს (შთაგონებული "როგორც პატარძალს არ ასცდებაო"-სგან) და იმედგაცრუებას (რო უნდოდა?!)
53. დიპლიპიტო
ტიკი ტომარა
კუს ფეხი
მეცამეტე გოჭი
წითელი კოჭი
არამკითხე მოამბე
მშვიდობის მტრედი - X ადამიანები, რომლებიც მაშინ ჩნდებიან, როცა არავინ ელის და არც არავის აინტერესებს.
54. ყვავი ჩხიკვის მამიდა - შორეული ნათესავი, რომელიც მხოლოდ მაშინ გახსენდება როცა შენს პირად სივრცეში იჭრება.
55. ჯიბიდან გავარდნილი, ეშმაკის ქუსლის მკვნეტელი, ჯიბიდან მსროლელი, ღვთისპირისგან გავარდნილი - დაცემულ ანგელოზთა დასი.
56. სიტყვისთვის ჯიბეში ხელის არჩამყოფი - ზეპირადმოუბარი, სხარტი გონების პატრონი.
57. დედის წინ მორბენალი კვიცი - თავკერძა ბავშვი.
58. ჩაქცეული ოჯახი - ჩაქცეული ანუ სიმდიდრისგან ჩაზნექილი ოჯახი, მძახალთა ოცნების მწვერვალი.
59. ფული ბოზებს შეაჭამა - იტყვიან ხელგაშლილ და გართობის მოყვარულ გაბანკროტებულ მამაკაცზე.
60. ნინიას ბაღი / შიოს მარანი - გულუხვი კაცის მუდმივად მსხმოიარე ჯადოსნური ბაღი და ულევი მარანი, ქართველი კაცის მწვანე ოცნება.
61. შარაშკინა კანტორა - უსაქმური და არაპროფესიონალი კადრებით დაკომპლექტებული დაწესებულება.
62. ნუცას სკოლა - სასწავლო დაწესებულება, სადაც იზრდებიან და ფრთიანდებიან შარაშკინა კანტორის მომავალი კადრები.
63. გვარში გასათხოვრ-გაუთხოვრები - მარადქალწულთა დასი.
64. ცალ-ცალკალოშიანი - ქალაქში ბედის საძებნელად ჩამოსული პროვინციელი, ტიპიური მედროვე და იღბლიანი.
65. გოდრით ჩამოთრეული - ქალაქს ვერმორგებული პროვინციელი.
66. წვენების დირექტორი, ინტურისტების მთავარი მომმარაგებელი. ცეხის უფროსი, ტრესტის მმართველი, ციცინათელას დირექტორი, პურკომბინატის დირექტორი, საკონსერვო ქარხნის დირექტორი, ცეკავშირის მთავარი ეკონომისტი , ჩაის ფაბრიკის დირექტორი - ყოფილი ზეპურნი ამა ქვეყნისანი, გასულის საუკუნის უმდიდრესთა კასტა.
67. ბობოლა - დიდი თანამდებობის ტანსრული და უცხვირპირო კაცი.
68. ბუს კვერცხები/იხვის ტოლმა - ძნელად საშოვარი დელიკატესი, ერთგვარი ეგზოტიკური კერძები.
69. თაყა - კოლმეურნეობის თავმჯდომარე, დიდი ადგილმამულების პატრონი, ხარბი და უსამართლო კაცი.
70. მოტორიანი თხა - მეოცე საუკუნის ოხუნჯ ბავშვთა საყვარელი გამოთქმა.
71. #ლეზე ბანტი! - უდარდელობის გამომხატველი შეძახილი, "აი დარდის" მხატვრულ-კრეატიული ვერსია.
72. ზახრუმა! - ადამიანის განსაცდელში ჩაგდების ღია სურვილის გამომხატველი შეძახილი.
73. შავი ხელი - გასული საუკუნის ქართული ჰორორ ჟანრის ეპიკური გმირი.
74. სამალიოტის მაჩვი - წარმოსახვითი მაჩვი რომელიც სამალიოტს გაყვა და დაიკარგა.
75. მამა აბრაამის ბატკანი - უდანაშაულო მსხვერპლი, ქართულ მეტყველებაში მიიღო უარყოფითი დატვირთვა და ნიშნავს ფარისეველ აფერისტ ადამიანს.
76. ბებერი ხარი - ვა ბანკზე წასული მამაკაცი.
77. ობლის კვერი - გვიანი და ძნელად მიღწეული წარმატება.
78. მწყრები ყავს - ადამიანი მსუბუქი მენტალური დისორდერით.
79. ცხრა ნომერი - საზომი ერთეულის ზედა ზღვარი ძველ დროში. აქედან გამომდინარეობს შემდეგი ტერმინები: ცხრა ნომერი კალოში, თოხი, გლეხი, ქაჯი ანუ ყველაზე დიდი.
80. შენი შუბა დავხიე - "შენი დედა ვატირეს" კულტურული ფორმა.
81. როდინობის კვირა - მითიური კვირის დღე, რომელიც არასოდეს დგება
82. კარგები და კეთილები - კეთილშობილ ნათესავ-მეგობართა დასი.
83. კარგ ბედში ჩავარდნილი - სარფიანად გათხოვილი ქალი.
84. ბებიაშენისა - (ბებიაშენის არ გინდა?) იგივე "ბაბოი მტკლაც", იგივე ბებიამა - სასტიკი უარი. ქართველი ბებია ხომ ყველაზე კეთილი, ყველაზე კარგი და გულუხვია, ამიტომ ეს გადამისამართება სრულიად ლოღიკურია.
85.ორდიპლომიანი ტაქსისტი - ეროვნებით ქართველი ტაქსისტი.
86. ნოლშესტი თავის მატორზე - სატრანსპორტო საშუალება მითიურ საქართველოში. 87. "სად ერეკლე და სად ჩემი #ლე" - ხარისხის საზომი ერთეული.
88. დაცვის ბიჭები - ყველაფრის მცოდნე, ყველაფრის მხილველი და ყველაფრის გამგონე მითიური პერსონაჟები. როდესაც დაცვის ბიჭის ნათქვამს იშველიებენ საუბარში არგუმენტად, იქ უკვე კამათი უნდა მოკვდეს.
89. ბაზარ-ვაგზალი - უქმად საუბარი.
90. ნწუ - ცალყბა უარი
91. #ვერებიანი ქალი იგივე მამალი ქალი - მკვეთრად გამოხატული ანდროგენული ნიშან-თვისებების მატარებელი ქალი.
92. ქალაჩუნა - ფემინური მიდრეკილებების მქონე, სათუთი ბუნების მამაკაცი.
93. და ბოლოსთვის შემოვიტოვე ერთ-ერთი ყველაზე რთული და აუხსნელი ფართო მასშტაბური ცნება - დის პრო#ი, რომელიც კონტექსტში ძირითადად მოიხსენიება შემდეგი ფორმით "დის პრო#იანად", რაც ნიშნავს ყველაფერს, ყველანაირ აქსესუარს ანუ ყველაფრიანად, ოლ ინკლუზივ. მნიშვნელობა იმას ენიჭება როდის და რა ვითარებაში ითქმის. აი მაგალითად როცა ამბობენ ხინკალი დაიყარა თავის დისპრო#იანად. დის პრო#ში იგულისხმება ყველაფერი ის რაც შეიძლება ხინკალს მიაყოლო. და რატომ მაინცდამაინც პრო#ი გაუგებარია და უფრო მეტად გაუგებარია რატომ მაინცდამაინც დის. თუმცა სულ მცირე საფუძველი არსებობს იმისათვის რომ ვიფიქროთ შეიძლება ეს ცნება მოდიოდეს მთაში არსებული სტუმარ-მასპინძლობის წეს-ჩვეულებიდან, როცა სტუმრის გამოცდის ან პატივისცემის პიკი იყო მისთვის ოჯახის წევრის გვერდით მიწოლა ანუ პატივისცემა ოლ ინკლუზივ.

Sunday, September 2, 2012

ეროვნული შიზოფრენია ანუ ვჩპუ!!!


თავი I

70 წელი "პროლეტარებო ყველა ქვეყნისა შეერთდით" ლოზუნგის ქვეშ ვიცხოვრეთ და ისე გაგვიჯდა ეს ჯოგური პრინციპის ლოზუნგები და მესიის მანტიით შემოსილი ჯოგის ბელადების მოთხოვნილება და მორჩილება სულში, რომ როგორც კი ქართველს თავისუფალ აზროვნებას ახვევენ თავზე და ჯოგის კი არა საზოგადოების სრულუფლებიან წევრად აგრძნობინებენ თავს, ეგრევე პანიკა იპყრობს და სასწრაფოდ იწყებს ახალი მესიის ძებნას. ეს გარკვეულწილად საკუთარ თავზე პასუხისმგებლობის აღების თავიდან აცილების ინსტიქტიცაა. ბოლოში ადვილია თითის გაშვერა იმან შეგვაცდინაო, ჩვენ რა შუაში ვართო. მოკლედ ქრონიკულად არ გვიმართლებს, არადა როდის იყო ხიდან ნაყოფი შორს ვარდებოდა, რაც ჯოგი ის ბელადი, რაც ბელადი ის ჯოგი, მოჯადოებული წრეა და ვერაფრით გავარღვიეთ. ვერც გავარღვევთ, სანამ თითოეული ჩვენგანი ჩვენ წილ პასუხიმგებლობას არ ავიღებთ ქვეყნის თუ თითოეული მოქალაქის წინაშე. სანამ არ მივხვდებით რომ ქამუშაძის კომპლექსით ვცხოვრობთ და ვერც წარსულს დაიბრუნებ და ვერც ნათელ მომავალს ვერ შეგიქმნის ვერავინ თუ შენ გულხედაკრეფილი იჯექი ერთ მშვენიერ დღესაც "ივერიის გაბრწყინების" იმედად. მთავარია ხელი და ტვინი არ გაგვანძრევინოს ვინმემ და ყველანაირ უტიპიურ იდეას ჩავყვებით სამარემდე. ყველანაირ ბოდვას და მონაჩმახს დავიჯერებთ. ამიტომაც გვაქვს ამდენი სულელური ტერმინები "ერის სულიერი მამები", "ქვეყნის გაერთიანების სიმბოლოები" "ღვთის რჩეული ერი", "ბრძენი ერი" და ა.შ. არადა არავის მოსდის თავში აზრად საკუთარ თავს დაუსვას კითხვა რითია ღვთის წინაშე რჩეული. სულს ეროვნება აქვს? თუ ჩვენს დნმ გამჭვირვალეა ან შარავანდედი ადგას?!

ჩვენი მთავარი უბედურება ისაა, რომ პრიორიტეტები არეული გვაქვს ტვინში: 1. მართლმადიდებელი, 2. ქართველი, თუმცა ეს ორი უკვე ავტომატურად გულისმხობს ერთმანეთს. 3. სქესი. 4. სოციალური ფონი. 5 და ბოლოს ადამიანი და მისი უფლებები. აი ამ ბოლო პუნქტში ძალიან დიდი დომხალი გვაქვს, იმიტომ რომ აქაც კი პირველი და მეორე პუნქტის ვიწრო პრიზმიდან ვიჭყიტებით.

აქედან გამომდინარე თუ რამეს ვაპროტესტებთ და თუ რამე ერთ მუშტად გვკრავს, რწმენის და ქართველობის დაკარგვის შიშია. არადა ეს ორად ორი რაღაცაა რაც ნამდვილად არ იკარგება და თუ იკარგება ესეც იმაზე მეტყველებს რომ არც ერთი გქონია და არც მეორე. დანარჩენს რაც შეეხება ჩირგვში ვზივართ და იქიდან ვადევნებთ თვალყურს მოვლენებს და ყველაფერს ისევ სხვა ვაბრალებთ ან მორჩილად ვიტანთ იმ იმედით რომ ახალი მესია მოვა და ის გვიშველის, ის გაგვამდიდრებს, ის გვაჭმევს პურს. ჩვენმა პოტენციურმა მესიამ კი კარგად გათვალა ქართველის მუქთახორული ბუნება და წლების მანძილზე მუქთა ლუკმით კვება ნაცარქექიები და თან თავის დროს ელოდა, ვალსაც ხო დაბრუნება უნდა. თურმე უფროს შორს მიმავალი გეგმები ჰქონია ვიდრე უბრალოდ ალტრუისტი ოქროს თევზობაა. ქართველს ხო ის ურჩევნის, როცა შია, თევზი აჩუქონ და არა ანკესი. ჩვენი მესია კიდევ უფრო მეტად მოერგო გულებს იმიტომ რომ საკუთარ კოალიციაშიც ისე დაალაგა პრიორიტეტები როგორც ჩვენს ტვინებშია გენეტიკურად დალაგებული.

თან კარგად გვახსოვს 90-იანი წლების სიმწარე და დავიჯერეთ რომ ჩვენ დამოუკიდებლად არსებობა არ შეგვიძლია და თურმე რა კარგი იყო საბჭოთა კავშირი. "ქართველი რომ ყველგან ქართველობდა"-ზე მეტად ალბათ იმას მივტირით რომ მაშინ არ იყო სოციალური უფსკრულები, მაშინ ყველა თანასწორი იყო (ვითომ). "ჩემზე მეტი რითიას" ბოღმა ხო ჩვენში ძალიან ღრმადაა გამჯდარი. ჰოდა ეს ჩვენი მესიაც ამ ფაქიზ სიმებს შეეხო. ისე ვიცხოვრებთ როგორც საბჭოთა კავშირის დროსო. აი იმ დროს რაა, კაცმა რომ კაცობა იცოდა, ქალმა რომ თავისი ადგილი, ქურდი რო ქურდობდა, კაი ბიჭი რომ კაი ბიჭობდა და რაღაცეები რო გრეხი იყო და რაღაცეები კაიბიჭური.

როგორ გაამართლებს იმ ქვეყანაში რეფორმები სადაც ჯერ ისევ კაიბიჭური მენტალიტეტია, სადაც ვერ გაუგიათ რომ გენდერული თანასწორობა კაცის დაჩმორებას კი არ ნიშნავს, არამედ იმას რომ არსებობს ადამიანის უფლებები, რომელიც არის ხელშეუხებელი და რომელიც არ ანსხვავებს კაცს და ქალს. და კაცი რომ ქალს ეხმარება საქმეში თუ პირიქით ეს გენდერული ბალანსის რღვევა კი არა ელემენტარული შეგნება, კულტურა და ბოლოს კეთილი ნება.

როგორ გაამართლებს იმ ქვეყანაში რეფორმები, სადაც ახალგაზრდა თაობა აპროტესტებს არა სოციალურ პრობლემებს არამედ მაგალითად სინოდის გადაწყვეტილებებზე ზეწოლას.

და რომ მზად არიან სხვისი სისხლიც კი დაღვარონ რწმენის დასაცავად. აბა რა დროს სინგაპურია მიშა? წადი რაა, ვის რაში სჭირდება შენი ტურიზმი, ბოზებით და პიდარასტებით და ზანგებით გინდა აავსო ხოო ქვეყანა და გადაგვაჯიშო, სხვის მსახურებად დაგვაყენო. ან ვის რაში უნდა შენი იუსტიციის სახლები და ერთი ფანჯრის პრინციპი და მაქსიმუმ ნახევარ საათში გაკეთებული ყველა საქმე, ის არ ჯობდა ბიუროკრატია რო ყვაოდა? აი მაგალითად მეზობელი სომხეთი და აზერბაიჯანი? ელემენტარული ცნობის ასაღებად "წითელი თუმნიანი" და და ერთი კვირის საქმეს მოგიგვარებენ სამ დღეში! ყაზახეთი ხო სამოთხეა ამ მხრივ. ჩვენც ხო ვიყავით მაგათ რიგებში? რას ტრიპაჩობდი. ან ის რათ გინდა პოლიცია რომ კრიშავდა ყველაფერს ქვეყანაში, დაჟე მანქანის სარკეების მოპარვასაც კი. ეხლა პატრონი აღარ ყავს არაფერს. საქმის გარჩევა რომ გინდოდეს კაცს ვერ ნახავ დოსტუპი რო ქონდეს ამაზე.

ან რას დაამსგავზე ქალაქები. ქათქათა ბათუმს რა უქენი შე უჯიშო? ბათუმი ხო თავისი სიქათქათით იყო განთქმული. ან ეს ხონთქრის სასახლე რამ აგაშენებიან იმ მიყრუებულ ალაგას. მანდაც საბოზეთი გინდა მოიწყო ალბათ. სიღნაღში აგერ კრამიტი ჩამოვარდნილა, რას ერჩოდი აზბესტის სახურავებს.

პლეხანოვს რო ვუყურებ ხო გული მიკვდება. როგორ გამოავლე საწყალ ხალხ პირში ჩალა და არ გაურემონტე სადარბაზოები, ამას არასოდეს გაპატიებ.

მამათი მენატრება მეე და პეტრიაშვილის აჩრდილი არ მაძლევს მოსვენებას ყოველ ღამე. ვერ ივარგე ბელადად, ვერ ხარ ჭეშმარიტი მამულიშვილი ეკლესიების დამაქცევარო. ნუ მოკლედ ვინც მე შენისტად შემრაცხოს, „ვინც არ არის დამალული არაა ჩემი ბრალი არაა“. პროშტა დაუნახაობაშ ვერ ვიტან და ქრონიკულ უმადურობაშ. ბევრი სლეობებიც გაქვს გაკეთებული, მაგრამ ღმერთო შენ დაგვიფარე ყველა იმ პოლიტიკური მიცვალებულისგან და დაბოღმილი რევანშისტისგან თუ ფაშისტისგან ქართულმა ოცნებამ, უი სორი რუსულმა ოცნებამ რომ წამოაგდო საფლავებიდან.



თავი II

ვისი მრევლი ხარ? ამ ბოლო დროს ერთ-ერთი ხშირად დასმული კითხვაა და ყველგან ისმის სადაც არ უნდა იყო ლხინში თუ ჭირში, სვეცკურ ტუსოვკაზე თუ ყანაში, სკოლაში თუ უნივერსიტეტში. პასუხები სხვადასხვაგვარია: მამა აკაკისი, ილიასი, პეტრესი, პავლესი, ტრიფონისი და ა.შ მერე ამას მოყვება შემდეგი კითხები უი მართლა? როგორი მამაოა? მკაცრია? რბილია? მეც მაგის მრევლი ვიყავი და მერე კურთხევა ავიღე და სხვაგან გადავედი. მიზეზი აქაც სხვადასხვაგვარია, „მკაცრი იყო ძაან“, „სხვაგან გადავედი საცხოვრებლად და შეცვლა მომიწია“ „ჩემი ქმარს სხვა მამაო ყავს და ვარჩიეთ რომ ერთი გვყოლოდა“ და ა.შ. ამ ბოლო დროს კიდე ერთი ახალი მრევლური მოდა დამკვიდრდა რომელსაც რუსული წესჩვეულების გარდა საერთო არაფერი აქვს ქრისტიანობასთან. ხატების გადაბრძანება-გადმობრძანება კარიდან კარზე და მერე მისვლა-მოსვლა ოჯახიდან ოჯახში. როგორც ჩანს ამან დამატებითი სიხალისე შეიტანა მრევლურ-ეკლესიურ ცხოვრებაში.

-რისი ხატი უნდა მოაბრძანოთ? პასუხები აქაც უამრავია და რაღაც მისტიურ- გროტესკული: ოჯახის ხატი, ბარაქის ხატი, უშვილობის ხატი. ლოთობისა და ნარკომანების განმკურნებელი ხატი. მსწრაფლშემასმენელი ხატი, ოჯახიდან უგზოუკვლოდ დაკარგულთა მფარველი ხატი. მოკლედ დასკვნა ერთია ამ ყველა ხატს აქვს ავგაროზის დანიშნულება. მაგია მეტი რაღაა დალოცვილნო? ან ვინ გაუნაწილა ეს ფუნქციები წმინდანებს, რომ ღვთისმშობლის ერთი ხატი კურნავს უშვილობას, მეორეს ხატს ბარაქა შემოაქვს ოჯახში, მესამე განსაკუთრებულად მსწრაფლშემასმენელია, მეოთხე დავრდომილთა მკურნალი, მეხუთე გვარის მფარველი და ა.შ. განა რამდენი ღვთისმშობელია? ყველა პრობლემა ცალკე ჩარჩოს მოითხოვს და დიზაინს?

სად და როდის თქვა ქრისტემ მე რო აღარ ვიქნები ცალკე კასტა შექმენით მართლმადიდებლებმა, ცალკე განუდექით დანარჩენ სამყაროს და დანარჩენი სამყარო კიდე მტრად შერაცხეთო, სანახაობრივი ფორმა მიეცით რწმენას და ლოცვას და ჩემი მოძღვრება რიტიუალებად აქციეთო. ვინ დაუწესა სეართოდ რწმენას ლიმიტები, საზღვრები, ფორმა, ზომა, წონა, ფუნქცია და თანამდებობები? და რაა? სწამთ არა იმიტომ რომ სწამთ, არამედ იმიტომ რომ „ითხოვონ და მიეცეთ“ გინდა აქ დედამიწაზე და გინდა იქ უფრო ხანგრძლივი პერსპექტივით. და აი ეს „ითხოვონ და მიეცეთ“ არის ეკლესიებს რო ავსებს, აშენებს ყველა ფეხის ნაბიჯზე, ხატებს რო დაარბენინებს ოჯხიდან ოჯახში, ძვირფას საჩუქრებს იჩუქნება და ხატებს ოქროს სამკაულებს კიდებს.

თუმცა რწმენის სათავეების ძიება კი არა, სხვა რამე მინდოდა მეთქვა და გადავუხვიე.

ვისი მრევლი ხარ? - აი ამ უბრალო კითხვამ მიიღო სულ სხვა ფორმა და ამ ფორმამ კიდე მიიღო რაღაც ახალი სოციალური კასტის ფორმა. მოკლედ „მრევლი“ ჩამოყალიბდა როგორც ახალი სოციალური კასტა, რომლისთვისაც „გიყვარდეს მოყვასი შენი“ არის როგორც ერთი უბრალო ფორმულა მათემატიკის ან ფიზიკის წიგნიდან, სავალდებულო რო იყო ერთ დროს მისი წაკითხვა და მერე არც არავის ახსენდება. ამ კასტის ჩამოყალიბების ფესვები კიდე 90-იანი წლების საქართველოში უნდა ვეძებოთ. ხო გაგიგიათ ხშირად, დენი არ იყო გაზი არ იყო პური არ იყო, მაგრამ ერთმანეთის სითბო იყო სიყვარული და ჯიგარი. აი მთავარი მიზეზი. სოციუმში ყოფნის სურვილი და ათქვეფა. რა უნდა ქნას ერთმა ჩვეულებრივმა ობივატელმა, რომელსაც აქვს ხალხში ყოფნის სურვილი, სად და როგორ მოახერსო საკუთარი თავისა და ყოფითი წვრილამანების გაზიარება? სად დაიხარჯოს? „ისეთი დრო მოვიდა გენაცვალე, ნათესავთან ვერ მიხვალ წინასწარ თუ არ დაურეკე “ მეგობრები ან არ ყავთ ან ყველას თავის ოჯახი აქვს და „პრაზნიკებში“ თუ შეეხმიანებიან ერთმანეთს. თან ესეც არ იყოს ერში ყველას სხვადასხვა სოციალური სტატუსი აქვს და „მრევლი“ კი ყველას ათანაბრებს და აქედან გამომდინარე რაღაცნაირად დაცულად და სხვაზე ნაკლებად არ გრძნობ თავს. მერე საერთო საქმე ჩნდება: იქ მტრის ხატის ძიება სხვადასხვა ჯურისა და ორიენტაციის ადამიანებში და ერთად დარაზმვა. ერთ მუშტად შეკრული და სხვისი ძალის იმედად მყოფი ხო კიდე უფრო ძლიერად და „რამედ“ გრძნობს თავს. აქეთ რაღაც არარსებული მოძალადეების წინააღმდეგ ბრძოლა, რწმენას და გვარიშვილობას რო ართმევენ. მერე საეკლესიო დღესასწაულებზე და მამაოს დაბადების დღეზე საერთო ფუსფუსი, რაც კიდე უფრო აახლოებს მათ ერთმანეთთან და კიდევ უფრო იმ დროს აგონებთ როცა ერთად ისხდნენ კორპუსის წინ ერთ შეშის ღუმელზე შემომდგარი ჩაიდანის ირგვლივ და იქაც მტრის ხატზე მოსთქვამდნენ. ოღონდ გაცილებით რეალურ მტრის ხატზე. ერთად მოსალოცად წასვლები, ხატების ტარების დროს ოჯახიდან-ოჯახში გადასვლები და იქაც პატარ-პატარა სამყაროების შექმნები და ამ ყველაფრის დამაგვირგინებელი და შემკვრელი ყველა ფუნქციის მქონდე მამაოები. რომლებიც ნახევარღმერთად ყავთ შერაცხული. ქართველს კაცს ხო აქვს მოთხოვნილება რომ ყავდეს კერპი და თავი უქნიოს. ერში არც ერთმა არ გაამართლა საამისოდ. ჰოდა მარტივი გამოსავალი ნახეს. ლოკალური პატარ-პატარა კერპები. ამ სოც. კასტის განშტოებების მეთაურები, რომლების უმრავლეობის მიზანი ისაა რო გათიშოს და იბატონოს. ამ შემთხვევაში გათიშოს საღი აზრი, დამოუკიდებლა აზროვნების უნარი. ღმერთისგან შექმნას გუდიანი კაცი და მრევლისგან კიდე გუდიანი კაცის მოშიში ბავშვები, თვითონ კი იკისროს გუდიანი კაცით დამშინებელი დედის როლი, რო ბავშმა ზედმეტი კითხვებით არ დაღალოს. მარტივია არაა უთხრა და დააშინო კარგად მოიქეცი თორემ გუდიანი კაცი წაგიყვანს, ვიდრე ბავშვის კარგად თუ ცუდად მოქცევას ფსიქოლოგიური ხერხებით მიუდგე. იმიტომ რომ ესე უფრო მარტივია მორჩილებაში ამყოფო.

მოკლედ ყველა სურვილი დაკმაყოფილებულია. თავს გრძნობენ ბრბოს სრულუფლებიან წევრად და მამაოს სახით ყავთ მოძღვარ ფსიქოლოგ დამრიგებელ დამტუქსავ დამშინებელი მწყემსი და დედა, მამა და საბოლოო ჯამში კერპი, რომლის სიტყვაც კანონია, რომელიც ადამიანებზე მაღლა დგას და ქვემოდან შეჰყურებენ მავედრებელი თვალებით რომ ამათუიმ რაღაცაზე ნებართვა აიღონ ანუ მათ ენაზე კურთხევა მიიღონ. აქედან გამომდინარეობს ესეთი სტატუსებიც: მკაცრი მამაო, რბილი მამაო.

ჰოდა სულ ერთი მარტივი კითხვა მაქვს, თვითონ ის სად არის ის? თქვენ ხედავთ სადმე? მე ვერა.

მე მას იმ ათეისტში უფრო ვხედავ რომლის გაცემულ სიკეთეს თუ პატიებას საფუძვლად „გაეცი და მოგეცემა“, „მიუტევე რომ მოგიტევონ“ არ უდევს და იმიტომ კი არ „არ განიკითხავს რომ არ განიკითხონ“, უბრალოდ ეგეთი ბუნება აქვს და არც იმიტომ არ სჩადის ბოროტებას რომ დასჯის შიში აქვს და ჯოჯოხეთის კუპრში მოხარშვის.

სხვა დანარჩენი კიდე ერთ დიდ ეროვნულ გრამაფონშია.



თავი III

მეძინება და მშია.

მორალის კოეფიციენტის ტესტი ანუ MQ test

ხალხო ცოტა ხანში სამსახურში აყვანისას IQ-ს კოეფიციენტთან ერთად მოგვთხოვენ მორალურ კოეფიციენტს aka MQ. მოკლედ ხელთ ვიგდე MQ-ს კლასიკური ტესტის დრაფტი და მინდა თქვენც გაგაცნოთ. მართალია ტესტი ბოლომდე სრულყოფილი არაა, ეს მხოლოდ სამუშაო ვერსიაა და კიდე დაიხვეწება, მაგრამ წინასწარ მინდა აზრზე იყოთ. მოკლეთ დაიტესტეთ თავები.



ეთანხმებით თუ არა:

მძულს უგულო სიყვარული ხვევნა კოცნა მტლაშა-მტლუში?
1. კი
2. არა



ჩუკენობთ თუ არა?
1. კი
2. არა
3. ხანდახან



თვლით თუ არა რომ მისიონერუოლი პოზის გარდა, სხვა ყველაფერი არაბუნებრივია და ის რაც არაბუნებრივია ცოდვაში გვაგდებს?
1. კი
2. არა
3. ისე რაა



სწორად მიგაჩნიათ თუ არა ძველი ქართული სიბრძნე ავადმყოფი ლოგინში რო უნდა მოიდღნას?
1. კი
2. არა
3. რავი აბა ავადმყოფს გააჩნია



უნდა ეცვას თუ არა მაღალი თანამდებობის პირ ქალს ტანგა ტრუსიკი?
1. კი
2. არა
3. ტრაკს გააჩნია



როგორი უნდა იყოს გათხოვილი ქალის ჩაცმულობა სახლის გარეთ.
1. ისეთი რომ გამვლელი მამაკაცების და მძღოლების ყურადღება არ მიიქციოს.
2. კარგი
3. ისეთივე როგორც სახლში



მისაღებია თუ არა თქვენთვის ინიციატივა რომ დაწესდეს მკერდის მაქსიმალური ზომა - 3 საჯარო მოხელე ქალთათვის. უფრო დიდი ზომის შემთხვევაში კი დასჯერდეს დიასახლისის სტატუსს ან გაიკეთოს რედუქციული მამოპლასტიკა.
1. მისაღებია
2. არაა მისაღები
3. სამი ზომაც ბევრია



თვლით თუ არა რომ უნდა აიკრაძალოს სექსი ოთხშაბათს და პარასკეობით, განსაკუთრებით სიყვარულით.
1. კი
2. არა
3. თუ სიყვარულითაა კიი.



რას ვერ აპატიებდით საყვარელ ადამიანს?
1. ტყუილს
2. ღალატს
3. ორივეს



უნდა ჰმორჩილებდეს თუ არა დიაცი კაცსა?
1. დიახ
2. არა
3. მხოლოდ საწოლში სექსუალური თამაშების დროს.



რას აკეთებთ როცა ერთ ლოყაში გირტყამენ?
1. მეორეს ვუშვერ და ვეუბნები „გიყვარდეს მტერი შენი“
2. მეც იგივე ლოყაში ვურტყამ და ვეუბნები „კბილი კბილის წილ“
3. არაფერს, ვდგები და მივდივარ.



ვის აძლევთ საპარლამენტი არჩევნებში ხმას?
1. ქრისტიან-დემოკრატებს
.2. ქრისტიან-დემოკრატებს
3. ქრისტიან-დემოკრატებს.



ვინ მიგაჩნიათ თანამედროვე ქართლის დედის პროტოტიპად?
1. მაგდა ანიკაშვილი
2. ფიქრია ჩიხრაძე
3. დოდო გუგეშაშვილი
4. დედა



დაალაგეთ თანმიმდევრობით:
1. სარწმუნოება მამული ენა
2. ენა სარწმუნოება მამული
3. მამული ენა სარწმუნოება
4. ენა მამული სარწმუნოება
5. მამული სარწმუნოება ენა



დავით გარეჯი ჩვენია?
1. ჩვენია
2. არაა ჩვენი
3. ჩვენია, მაგრამ ჩვენი არაა
4. ჩვენი არაა, მაგრამ ჩვენია



დედა უფრო მაგრა გიყვართ მამა თუ მამაო?
1. დედა
2. მამა
3. მამაო
3. სინოდი როგორც გადაწყვეტს



სადაა ჭეშმარიტება?
1. სადღაც აქ
2. ზნეობაში
3. სადღაც იქ
4. ჩვენს გულებში
5. სინოდი სადაც გადაწყვეტს



ლამაზ ტყუილში გირჩევნია ცხოვრება თუ ტყუილ სილამაზეში?
1. ბეუთე ეზ ბეუთე !!!
2. რაც კარგები ვართ ქართველები ვართ
3. მე თუ მჯერა ორივეში.



ვისაც ჩვენი არეული არ მოსწონთ, უნდა მავსდღნათ თუ არა იმათი დალაგებული?
1. უეჭველი
2. არავითარ შემთხვევაში
3. კიი ოღონდ მერე აღარ უნდა განვიკითხოთ.



ეთანხმებით თუ არა:

Убивать мать плохо!
1. დიახ
2. არა
3. ორივე მშობელზე ძალადობა ცუდია.



უნდა გაუქმდეს თუ არა 8 მარტი და დაწესდეს ქალთა საყოველთაო მორჩილების დღე, სახალხო ფერხთაბანვის რიტუალით.
1. უნდა გაუქმდეს.
2. არ უნდა გაუქმდეს.
3. არ გაუქმდეს, საჩუქრების ჩუქება არ იყოს სავალდებულო.
4. გაუქმდეს მაგრამ საჩუქრები და დასვენების დღე დარჩეს.



როგორ გგონიათ:

ვაი ჩვენს პატრონს?!
1. უჰუუ
2. ნწუ
3. ხეზ